El passat 28 de febrer vàrem celebrar el carnestoltes i treballar l'eix transversal de l'escola, el tema escollit eren etnies i cultures. Cicle Mitjà es va disfresser de l'antiga cultura grega i romana. Al pati, juntament amb els pares, vàrem gaudir d'una desfilada molt lluida i ens ho vam passar molt bé.
Enllaç als blocs
28/2/14
6/2/14
RELAXACIÓ
Aprendre a relaxar-se és molt important. Per aquest motiu els alumnes de 3r. hem estat treballant aquest contingut d'Educació Física. Baixem persianes, posem música de relaxació, busquem una postura còmoda, i deixem que el company/a ens ajudi a relaxar-nos amb la pilota sensitiva.
Però aquesta setmana ho vam fer d'una manera diferent. Vam canviar les pilotes sensitives per cèrcols, xanques, piques, poms-poms, ringos, testimonis, cons, i diferents tipus de pilota: d'escuma, de tennis... i fins i tot de rugbi!Podeu clicar a sobre de la imatge per veure les fotografies de l'activitat.
I no us oblideu de posar els vostres comentaris!
![]() |
RELAXACIÓ |
4/2/14
TAULES DE MULTIPLICAR
Com són tant avorrides d'aprendre, aquí teniu un enllaç amb les taules cantades:
http://recursoseducatius09.blogspot.com.es/2009/10/les-taules-de-multiplicar-cantades.html
16/1/14
26/12/13
2/12/13
TALLER DE TERRISSA
De
bon matí vàrem sortir de l'escola i prop de les 10 ja havíem arribat a la casa
Valldeperes a l’urbanització Can Rosell (Subirats, Alt
Penedès)
Asseguts
per nivells vàrem esmorzar tranquil·lament i després de deixar les nostres
coses ben endreçades, vam anar a jugar una estoneta.
Al
voltant de la casa hi havia molt d'espai. Hi havia arbres i un terreny força
pla per on podíem jugar i saltar. I allà ens hi teniu, uns enfilant-se per tot
arreu, d'altres jugant a la pilota, d'altres parlant i mirant:
ARRIBADA TALLER |
El
senyor Santi Valldeperes ens va fer la presentació i ens va explicar que això
de fer de terrissaire és un ofici molt, molt, molt... antic. Milers d'anys.
Diuen que va ser el primer ofici.
Han vist una demostració de peces al torn i una exposició
de peces de terrissa que es feien servir antigament per a l’ús quotidià.
També hem vist un apartat de
ceràmica catalana del segle XVII i XVIII, així com de la primera màquina
automàtica de terrissa a Espanya.
A més han presenciat tot el
procés d’elaboració d’una peça. Des de l’inici, fins a l’acabat final:
![]() |
EXPLICACIÓ SANTI |
La visita es complementarà
amb l’estudi del medi (conreu, vegetació...) típic del Penedès i vàrem anar a fer un tomb pel bosc a
conèixer la vegetació i a recollir unes quantes plantes aromàtiques:
![]() |
DESCOBERTA DE L'ENTORN |
Després
d'allò vàrem anar a fer unes figures de fang. Ens van explicar com havíem de
modelar el fang: xurros, boles, etc. Vam poder observar uns models i ens van
ensenyar a fer una rosa i d'altres peces.
Els nens han gaudit fent
manualitats.
Aquí
els podeu veure treballant amb aquest fang blanc que s'endureix sense
necessitat de posar-lo al forn:
![]() |
TALLER DE FANG |
Han vist una demostració de peces al torn i un per un vam
anar passant i vam modelar una mica una peça.
Per acabar i una vegada
l’alumne hagi vist com es fa un gerro al torn, també podrà participar en
l’elaboració de la seva pròpia peça:
![]() |
TREBALLEM AL TORN |
Un cop acabat el taller de fang vàrem ballar una estoneta:
![]() |
BALL |
Una
vegada acabats tots els tallers, vam anar a dinar plegats en una àmplia zona de picnic, per fer un petit àpat i
poder descansar. Després varem anar
a jugar una estoneta a una àmplia zona d’esbarjo amb tobogan,
gronxadors, tirolina, etc. fins que a 1/4 de 4 vam marxar amb
l'autocar cap a l'escola. Ha estat una sortida molt divertida:
![]() |
DINAR I JOCS |
27/11/13
TRENCACLOSQUES PER LA PAU
Els
objectius que es vol amb aquesta activitat és aprendre a cooperar i treballar
en equip.
És
un trencaclosques relacionat amb la cultura per la pau, amb una petita trampa, hi
ha peces que no encaixen relacionades amb la violència.
L’animadora
dona una peça a cada alumne amb una sola consigna: sense parlar us heu d’ agrupar.
Després d’haver-ne fet els grups diu un altre consigna:feu el trencaclosques
amb les peces que us he donat.
Els nens comencen a fer-lo i en els diversos
grups s’adonen que els hi sobren o falten peces.
Al
final arriben a la conclusió de que només hi ha una solució, que cal fer-lo
entre tots i que hi ha peces de la cultura de la violència que queden fora.
Un
cop acabat es dona pas a parlar i
reflexionar sobre les nostres conductes envers la violència o la pau.
LA PAU 3r B |
Subscriure's a:
Missatges (Atom)