Enllaç als blocs

28/2/14

CARNESTOLTES 2014

El passat 28 de febrer vàrem celebrar el carnestoltes i treballar l'eix transversal de l'escola, el tema escollit eren etnies i cultures. Cicle Mitjà es va disfresser de l'antiga cultura grega i romana. Al pati, juntament amb els pares, vàrem gaudir d'una desfilada molt lluida i ens ho vam passar molt bé.

6/2/14

RELAXACIÓ

Aprendre a relaxar-se és molt important. Per aquest motiu els alumnes de 3r. hem estat treballant aquest contingut d'Educació Física. Baixem persianes, posem música de relaxació, busquem una postura còmoda, i deixem que el company/a ens ajudi a relaxar-nos amb la pilota sensitiva. 
Però aquesta setmana ho vam fer d'una manera diferent. Vam canviar les pilotes sensitives per cèrcols, xanques, piques, poms-poms, ringos, testimonis, cons, i diferents tipus de pilota: d'escuma, de tennis... i fins i tot de rugbi!
Podeu clicar a sobre de la imatge per veure les fotografies de l'activitat. 
I no us oblideu de posar els vostres comentaris!

RELAXACIÓ

16/1/14

L' HORT

Aquest curs hem anat a l'hort de l'escola a plantar cebes, pastanagues, bledes i enciam.
Aquí us deixem les fotos dels nostres petits pagesos:


L'hort
Deixem un link per aprendre moltes coses sobre les PLANTES

26/12/13

CANTADA DE NADALES

AQUÍ TENIU UN RESUM DE LA CANTADA DE NADALES DE P5, 3r i 6è. CLIQUEU A SOBRE DE LA IMATGE PER OBRIR EL VIDEO. ENHORABONA, HO VAU FER MOLT BÉ!!!


https://docs.google.com/file/d/0B94FiaowWGXXNVR1RXlxTTFJa2s/edit

2/12/13

TALLER DE TERRISSA

De bon matí vàrem sortir de l'escola i prop de les 10 ja havíem arribat a la casa Valldeperes a l’urbanització Can Rosell (Subirats, Alt Penedès)
Asseguts per nivells vàrem esmorzar tranquil·lament i després de deixar les nostres coses ben endreçades, vam anar a jugar una estoneta.
Al voltant de la casa hi havia molt d'espai. Hi havia arbres i un terreny força pla per on podíem jugar i saltar. I allà ens hi teniu, uns enfilant-se per tot arreu, d'altres jugant a la pilota, d'altres parlant i mirant:
ARRIBADA TALLER


El senyor Santi Valldeperes ens va fer la presentació i ens va explicar que això de fer de terrissaire és un ofici molt, molt, molt... antic. Milers d'anys. Diuen que va ser el primer ofici.
Han vist  una demostració de peces al torn i una exposició de peces de terrissa que es feien servir antigament per a l’ús quotidià.
També hem vist un apartat de ceràmica catalana del segle XVII i XVIII, així com de la primera màquina automàtica de terrissa a Espanya.
A més han presenciat tot el procés d’elaboració d’una peça. Des de l’inici, fins a l’acabat final:
EXPLICACIÓ SANTI


La visita es complementarà amb l’estudi del medi (conreu, vegetació...) típic del Penedès i vàrem anar a fer un tomb pel bosc a conèixer la vegetació i a recollir unes quantes plantes aromàtiques:
DESCOBERTA DE L'ENTORN


Després d'allò vàrem anar a fer unes figures de fang. Ens van explicar com havíem de modelar el fang: xurros, boles, etc. Vam poder observar uns models i ens van ensenyar a fer una rosa i d'altres peces.
Els nens han gaudit fent manualitats.
Aquí els podeu veure treballant amb aquest fang blanc que s'endureix sense necessitat de posar-lo al forn:
TALLER DE FANG


Han vist  una demostració de peces al torn i un per un vam anar passant i vam modelar una mica una peça.
Per acabar i una vegada l’alumne hagi vist com es fa un gerro al torn, també podrà participar en l’elaboració de la seva pròpia peça:
TREBALLEM AL TORN

Un cop acabat el taller de fang  vàrem ballar una estoneta:

BALL
Una vegada acabats tots els tallers, vam anar a dinar plegats en una àmplia zona de picnic, per fer un petit àpat i poder descansar. Després varem anar a jugar una estoneta a una àmplia zona d’esbarjo amb tobogan, gronxadors, tirolina, etc. fins que a 1/4 de 4 vam marxar amb l'autocar cap a l'escola. Ha estat una sortida molt divertida:
DINAR I JOCS

27/11/13

TRENCACLOSQUES PER LA PAU

Els objectius que es vol amb aquesta activitat és aprendre a cooperar i treballar en equip.
És un trencaclosques relacionat amb la cultura per la pau, amb una petita trampa, hi ha peces que no encaixen relacionades amb la violència.
L’animadora dona una peça a cada alumne amb una sola consigna: sense parlar us heu d’ agrupar. Després d’haver-ne fet els grups diu un altre consigna:feu el trencaclosques amb les peces que us he donat.
 Els nens comencen a fer-lo i en els diversos grups s’adonen que els hi sobren o falten peces.
Al final arriben a la conclusió de que només hi ha una solució, que cal fer-lo entre tots i que hi ha peces de la cultura de la violència que queden fora.
Un cop acabat es dona pas  a parlar i reflexionar sobre les nostres conductes envers la violència o la pau.

Nens de 3r A
Nens de 3r  B
LA PAU 3r B